Aluksi

Tällä kierroksella toteutetaan GUI-projekti. Sen tehtävänantoon kannattaa tutustua ihan ensimmäiseksi, vaikka sitä edeltääkin monta osiota. Näissä edeltävissä osioissa on esimerkkejä, joita voit hyödyntää projektin toteuttamisessa. Esimerkkeihin kannattaa kuitenkin tutustua vain sen perusteella, millaisia ominaisuuksia aiot toteuttaa projektissa.

Esimerkeistä on apua seuraavasti:

  • Konekirjoitusta: esimerkki on hyödyllinen, jos toteutat kortit painonappeina.
  • Liikkuva ympyrä: esimerkki on hyödyllinen, jos toteutat pelilaudan kortit tai kerätyt kortit suorakulmioina tai jos tarvitset näppäinkomentoja.
  • Hedelmiä: esimerkki on hyödyllinen, jos haluat kortteihin oikeita kuvia pelkkien kirjainten sijasta. Esimerkin Resources-hakemistosta löytyy joidenkin hedelmien kuvia .png-tiedostoina.
  • Vesipisarapeli: esimerkki ei todennäköisesti ole hyödyllinen projektin kannalta, mutta siitä voit oppia kehittyneempiä tapoja graafisten käyttöliittymien ohjelmointiin.